Mökkiläiset vieraspetopyyntiin hanke

27.03.2023 11:27

Piirivastaavaksi Mökkiläisten vieraspetopyyntihankkeeseen ja hankealueita

Etsitään Pohjois-Savon piirin alueelta piirivastaavaa mökkiläisten vieraspetopyyntihankkeeseen. Jos olet kiinnostunut toimimaan piirivastaavana, ota yhteyttä piirin toiminnanjohtajaan, puheenjohtajaan tai piirihallituksen jäsenille. Lisätietoa hankkeesta piirivastaavalle Mökkiläiset vieraspetopyyntiin

Samoin piiri etsii Pohjois-Savosta kahta aluetta hankealueiksi. Hankealueiden vaatimuksena on, että alueet ovat vesilintujen lisääntymisalueita ja alueilla on runsaasti ranta-asutusta. Alueet eivät tarvitse rajoittua toisiinsa, mutta kustannusten kannalta olisi hyvä, jos alueet olisivat suhteellisen lähellä toisiaan.

Hankkeelle on vuodeksi Maa- ja Metsätalousministeriön rahoitus. Rahoituksen turvin piirivastaavan kuluja voidaan korvata 1 500 euroon asti. Lisäksi jokaisen hankealueen käyttöön voidaan toimittaa kaksi Ka-Nu loukkua, kaksi Granlunds mäyräloukkua supikoirille, viisi Granlunds elävänä pyytävää minkkiloukkua ja kymmenen Jalmarin laatikkorauta hetitappavia loukkuja minkeille sekä minkkihajusteita.

Tarkoitus on saada hanke käyntiin pikaisesti. Ilmoittaudu piirivastaavaksi tai ilmoita mahdolliset hankealueet 12.4. mennessä, piirihallitus tekee niistä päätöksen huhtikuun aikana. Lisätietoja hankkeesta saat Metsästäjäliiton sivuilta osoitteesta https://metsastajaliitto.fi/metsastajaliitto/vahva-vaikuttaja/hankkeet/pienpeto.