Vuosikokous 2023

27.03.2023 09:36

Piirin vuosikokous pidettiin 21.3.2023 Hotelli Iso-Valkeisella. Kokouksessa oli mukana 61 metsästysseuraa 86 edustajan voimin. Kokoukseen toi Suomen Riistakeskuksen tervehdyksen erikoissuunnittelija Matti Kervinen ja Kennelliiton Pohjois-Savon kennelpiirin tervehdyksen toi Kennelpiirin puheenjohtaja Erkki Savolainen. Metsästäjäliiton tervehdyksen ja juhlapuheen piti ympäristöasiantuntija Tuomas Pelkonen. Puheessaan Tuomas kertoi tämänhetkisestä ampuratojen lupatilanteesta ja lyijyhaulien käyttökiellosta kosteikoilla.

Ennen kokouksen alkua palkittiin ansiokkaasta toiminnasta Jouhtenisen Metsästysseura Tapiola-Yhtiöiden kiertopalkinnolla. Veijon Maljan sai tänä vuonna Pirtin koulu Kuopiosta. Vuoden Esimerkillisenä nuorena palkittiin Aatu Tuppurainen. Lisäksi palkittiin ansiokkaat pienpetojen pyytäjät RepoExtremen lahjakorteilla.

Itse kokous sujui jouhevasti ilman äänestyksiä Savolaisen Erkin johdolla. Piirin puheenjohtajaksi seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi valittiin Pekka Julkunen. Piirihallituksessa vaihtui yksi jäsen. Ari Ronkainen jätti tehtävänsä ja hänen tilalleen valittiin Erkki Karhunen. Kiitos Ari pitkäaikaisesta ja ansiokkaasta toiminnasta piirin hallituksessa.

Kokous päätti korottaa piirin jäsenmaksua 2€/jäsen piirihallituksen esityksen mukaisesti. Liiton korotus oli 3€/jäsen. Uusi jäsenmaksu on 17€/jäsen, josta piirin osuus on 4,50 € ja liiton osuus 12,50 € ja alle 18-vuotiaiden jäsenmaksu on 8,50 €. Tämän alennuksen saamiseksi alle 18-vuotiaiden syntymäaika on ehdottomasti kirjattava jäsenrekisteriin.

Henkilöjäsenmaksuksi päätettiin 35 €/jäsen.

Kuluva toimintavuosi on piirin 70:s toimintavuosi. Sitä piiri juhlii Nilsiän Luohosareenalla ensi joulukuussa pidettävän Tervastulet-tapahtuman yhteydessä. Tästä tarkemmin kesän jälkeen.

Pienpetojen pyyntikampanjassa 2022-2023 palkittiin jokaisen sarjan voittaja yhteistyökumppanin Repo Extremen lahjakorteilla sekä arvottiin yksi lahjakortti kaikkien osallistujien kesken. Arvonnan voitti Pasi Julkunen. Onnittelut voittajille!

Tulokset:

Yleinen sarja

1. Timo Kröger 126p.

2. Ville Lukkarinen 70p.

3. Reijo Tikkanen 43p.

Nuorten sarja

1. Paavo Sutinen 5p.

Seura sarja

1. Ilveslouhun Erä ry 125p.

2. Pakassalon Erä ry 84p.

3. Nuutilan Seudun Metsästäjät ry 72p.