Tervastulet

19.12.2021 07:52
Nuotio

Klo 14:00

Jätkänkynttilät ja useat nuotiot vastaanottivat vieraita  Kuopion kaupungin tarjoamille nokipannukahville ja Riistaveden koululaisten myymille makkaroille. Atrian lahjoittamat makkarat menivät kaupaksi ja koululaiset saivat tuoton kokonaisuudessaan kerhotoimintaan.

Klo 15:00

Tervastulet alkoivat Riistavedellä ohjelman juontajan Sakari Kuosmasen ja koko väen yhteisellä Maamme-laululla.

Tapahtuman avaussanat ja tervetulotoivotuksen lausui Koillis-Savon riistanhoitoyhdistyksen puheenjohtaja Timo Eskelinen. Kahvitarjoilusta vastanneen Kuopion kaupungin tervehdyksen toi valtuutettu Hannu Kananen. Riistaveden koululaisesityksenä saimme ihailla varjokuvaesitystä ”Mielly Metsä”.

Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Jaakko Silpola käsitteli eräterveisissä metsästyksen vastuullisuutta ja yhteisöllisyyttä. Savon Sanomat palkitsivat vuoden kenneltoimijan. Palkinnon sai Päivi Räsänen. Veijo Miettinen pohjusti nuoren erähenkilön valintaa. Palkinnon tulivat jakamaan Tapio Multasuo ja Harri Laitinen. Vuoden nuori erähenkilö on Vili Pennanen.

Ohjelmaa jatkettiin jakamalla SML/ Pohjois-Savon piirin juhlavuoden kunniaksi ansioituneille ansiomerkit. Piirin puheenjohtaja Pekka Julkunen kertoi myönnetyistä ansiomerkeistä. Ansiomerkit jakoi piirin toiminnanjohtaja Mirva Lukkarinen ja liiton toiminnanjohtaja Jaakko Silpola. Metsästäjäliiton ansioviirin saivat Harri Karppinen ja Osmo Pylkkänen sekä liiton hopeisen ansiomerkin laakerilehvin Erkki Savolainen ja Veijo Miettinen. Harri Karppinen lausui kiitossanat palkittujen puolesta.

Erähenkilötoimikunta oli valinnut vuoden erähenkilön n:o 39. Erähenkilön esitteli Pekka Julkunen. Erähenkilö on Tapio Multasuo Riistavedeltä.

Perinteisesti suoritettiin tervastulien vaihto. Tapio Multasuo ja Timo Eskelinen luovuttivat järjestelyvastuun Tapio Kajanille Karttulan Syvänniemelle. Oli aika hiljentyä kuulemaan v. 2020 erähenkilön Hannu Pohtisen lukemaa Joulurauhan julistusta metsänväelle.

Ilta oli pimentynyt; nuotiot valaisivat kauniisti ja hitaasti hiiltyvät jätkänkynttilät loivat tunnelmaa ja rauhaa, kun kennelpiirin puheenjohtaja Erkki Savolainen kiitteli päätössanoissaan kaikkia järjestäjiä ja mukana olleita toivottaen Rauhallista Joulua ja turvallista kotimatkaa.

Ilta päätettiin yhteiseen Sakari Kuosmasen johdolla laulettuun Savolaisen lauluun.

Teksti: Pekka Julkunen

Tervastulet olivat jälleen kerran hyvin onnistunut tapahtuma ja kiitos siitä järjestäjille!

Paljon onnea myös palkituille!

Tässä hieman kuvia tapahtumasta:

Sakari Kuosmanen
Sakari Kuosmanen oli tapahtuman juontajana. Kuva: Hannu Pohtinen
Timo Eskelinen
Tapahtuman avaus, Koillis-Savon riistanhoitoyhdistyksen puheenjohtaja Timo Eskelinen. Kuva: Hannu Pohtinen.

Hannu Kananen
Kuopion Kaupungin tervehdys, kaupunginvaltuutettu Hannu Kananen. Kuva: Hannu Pohtinen.
Mielly Metsä esitys
Mielly Metsä esitys, Riistaveden koulu. Kuva: Hannu Pohtinen.
Jaakko Silpola
Eräterveiset, Metsästäjäliiton toiminnanjohtaja Jaakko Silpola. Kuva: Hannu Pohtinen.
Vuoden 2021 kenneltoimija
Vuoden 2021 kenneltoimija Päivi Räsänen. Kuva: Hannu Pohtinen.

Veijo Miettinen
Veijo Miettinen pohjustaa nuoren erähenkilön valintaa. Kuva: Hannu Pohtinen.
Vuoden nuori erähenkilö
Vuoden nuori erähenkilö 2021 Vili Pennanen. Palkintoa jakamassa Tapio Multasuo ja Harri Laitinen.
Pekka Julkunen
Suomen Metsästäjäliiton Pohjois-Savon piirin puheenjohtaja Pekka Julkunen kertomassa jaettavista ansiomerkeistä ja vuoden erähenkilön valinnasta. Kuva: Hannu Pohtinen.

Veijo Miettinen ja Erkki Savolainen
Veijo Miettinen ja Erkki Savolainen vastaanottamassa ansiomerkkejään. Ansiomerkkejä jakamassa Mirva Lukkarinen ja Jaakko Silpola sekä Pekka Julkunen kertoo taustalla ansiomerkeistä. Kuva: Hannu Pohtinen.
Pohjois-Savon piirin palkinnot
Osmo Pylkkänen, Veijo Miettinen, Erkki Savolainen ja Harri Karppinen ovat saaneet ansiomerkkinsä.
Vuoden erähenkilö
Vuoden erähenkilö no 39 Tapio Multasuo (keskellä). Palkintoa jakamassa Erkki Savolainen ja Pekka Julkunen.
Tervastulien vaihto
Tervastulien vaihto, Tapio Kajan, Timo Eskelinen ja Tapio Multasuo. Kuva: Hannu Pohtinen.
Päätössanat
Tapahtuman päätössanat, Pohjois-Savon kennelpiirin puheenjohtaja Erkki Savolainen. Kuva: Hannu Pohtinen.
Rakotulet
Tulet