Sorsan pesäntekokurssi

14.02.2022 08:52

Syvänniemellä 5.3.2022 klo 9:00 alkaen järjestetään Sorsanpesäntekokurssi, jossa mm. kerrotaan levähdysalueista ja vesilintuasiasta, käydään läpi sorsanpesien tekemisestä teoriaa ja tehdään sorsanpesiä.

Tapahtuman järjestää yhteistyössä Karttulan Riistanhoitoyhdistys, Tervon Riistanhoitoyhdistys, Suomen Metsästäjäliiton Pohjois-Savon piiri ja Rasvanki-Virmasvesi vesiosuuskunta. Tapahtuman kouluttajat tulevat SOTKA- hankkeesta.

Tapahtumaan ilmoittautuminen päättyy 20.2.2022 ja tapahtumaan ilmoittaudutaan Pohjois-Savon piirin toiminnanjohtajalle sähköpostilla mirva.lukkarinenatmetsastajaliitto.fi (subject: Pes%C3%A4ntekokurssi%205.3.%20Syv%C3%A4nniemi) tai tekstiviestillä puh. 050 3765515. Ilmoittautumisen yhteydessä kerro myös, jos teet sorsanpesän kurssilla/montako teet. Yhden pesän hinta on noin 30-40 euroa. Hinta määräytyy tarvikkeiden kustannusten mukaan ja varmistuu lähempänä tapahtumaa. Maksut hoidetaan käteisellä tapahtuman alussa.

Tapahtumapaikkana toimii Syvänniemen "vanha kivinavetta" osoitteessa Postitie 32, 71570 Syvänniemi.