Tervastulet syttyvät Maaningalla la 15.12.2018 klo 15.00

Tervastulet syttyvät Maaningalla

Tämän vuoden perinteiset Pohjois-Savon Tervastulet järjestetään Maaningalla 15.12. Paikaksi on valittu Keskisaaren kasinon piha-alue. Tervastulien ohjelma alkaa kello 15, mutta nuotiolla keitettyä nokipannukahvia on tarjolla jo tätäkin aikaisemmin. Ohjelman alkua voi odotella paistamalla tervaksille haiskahtavilla nuotioilla alakoulujen vanhempainyhdistyksen myyviä makkaroita. Myynnin tuotot menevät koululaisten hyväksi.

Tervastuli-tapahtuman päävastuulliset järjestäjät ovat Suomen Metsästäjäliiton Pohjois-Savon piiri ja Pohjois-Savon Kennelpiiri. Käytännön järjestelyistä huolehtivat paikalliset metsästysseurat. Tervastuliväelle eräterveiset tuo europarlamentaarikko Elsi Katainen. Lisäksi kuullaan tervehdys Kuopion kaupungilta.

Illan odotetuin ohjelmanumero lienee uuden erämiehen julkistaminen. Valitsijaraati ei ole vielä tehnyt päätöstään, ja vielä ehtii pikaisesti tehdä esityksiä kennelpiirin tai metsästäjäliiton piirin puheenjohtajille. Esitykset tulee olla päättäjillä viimeistään 10.12 mennessä. Lähes kolme vuosikymmentä kestänyt minkkikilpailu on päättynyt ja tilalle on tullut vuoden kenneltoimijan muistaminen.

Ohjelman kevennyksenä kuullaan musiikkia ja koululaisten runoesityksiä. Perinteisen joulunpyhien ajan kestävän joulurauhan julistuksen ihmisten ja eläinten kesken, kuuluttaa edellisen vuoden valittu Erämies Uolevi Sirviö. Järjestelytoimikunta kehottaa pukeutumaan lämpimästi, sillä tilaisuus järjestetään ulkona.

Tervastulet syttyvät Maaningalla